3 Mart 2013 Pazar

KOMPOST YAPIYORUZ...

Yemek yaparken biriken atıkları ne yapıyorsunuz? Çöpe atıyorsunuz büyük bir olasılıkla... Eğer olanağınız varsa, yani bahçeli veya balkonlu bir eve sahipseniz lütfen bunları çöpe atmayın..
Yaklaşık 10 gün önce benim evin civarında küçük bir kepçe çalışıyordu, kanalizasyon hattı döşemek için... Ciğercinin kedisi gibi bir hafta kepçenin etrafında dolaştım durdum. Sonra cesaretimi toplayıp, iş bitiminde 15 dakika benim bahçede çalışmasını istedim, parasıyla tabii. Kompost çukuru kazdıracaktım.. Benim bahçe biraz taşlı olduğu için böyle bir çukuru ben veya arkadaşlarım bırakın zor kazmayı hiç yapamazdık.. 10 dakikada 1.5 *2 metre boyutunda 1.5 metre derinliğinde bir çukur kazılıverdi.
Yaşasınnnnn! Benim de artık bir kompost çukurum var... Ne mi yapacağım? Soğan, patates, salata malzemesi, meyva ve sebze kabukları (portakal, limon hariç) çay pürçeği, kahve telvesi, şömineden çıkan odun külü, bahçenin kuru yaprakları, biçilen çimler, sökülen yabani otlar... Hepsi bu çukura atılacak.. Üzerine biraz kireç,, Biraz toprak... Ara sıra sulanacak ki, bu sıralarda gerek yok, yağmur yeterli... Sonuç, şahane bir gübre, humuslu toprak..... Üstelik sinek de yapmıyor.
Balkonu olanlar için daha küçük boyutlarda, büyük çöp kovaları ile yapılan kompost sistemleri var. İnternette küçük bir araştırma ile bunlara ulaşabilirsiniz.
http://www.agaclar.net/forum/sicak-kompost/22547.htm, ,http://permacultureturkey.org/kompost-yapimi/ gibi sitelerde hem bahçe hem de balkonda kompost yapımı anlatılıyor ... AAa, Buğday Derneği'nin Çamtepe Ekolojik Yaşam Merkezinde kompost yapım atölyesi varmış. 27-29 Nisan tarihlerinde... Ne güzel, hemen katılmalıyım...
Bu arada benim kompost gayet iyi gidiyor, bir küçük maydanoz yaprağını bile ziyan etmiyorum. Yakında arkadaşlarımın ev çöplerine talip olacağım :)))
Bu konuyla ilgili deneyimleri olanlar paylaşımda bulunursa sevinirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder