25 Mart 2013 Pazartesi

Kurutulmuş Domates

Domates sever misiniz? Ben yaşamımın bir bölümünde domatesten nefret ettim. Neden mi? ÇOk küçüktüm hatta okul öncesiydi.... Bandırma'da eski Işık Öğrenci Yurdu vardı, İhsaniye Mahallesinde... Tarihi bir binaydı, Çerkez Ethem'in orada kaldığı söylenirdi. Bir dönem de ev olarak kullanıldı. Bizim evimizle bu bina arasında dar uzun bir bahçe gibi boşluk vardı.Bu bahçede binanın sahibi Salih amca salça yapardı... Yaz sonunda, artık domateslerin en domates koktuğu dönemde tonlarca domates gelir ahşap havuzların içine dökülür, Salih amca ve çalışanları lastik çizmelerle havuzların içine girer çiğnemeye başlarlardı. Uzun süren bu işlem sırasında sıcakların da etkisiyle ekşimeye /çürümeye yüz tutmuş yoğun bir domates kokusu ortalığı sarar, biz de bu yüzden, bu bahçeye bakan, yazın en çok esintinin geldiği yöndeki pencerelerimizi açamazdık. Ama yine de bu berbat koku pervazlardan sızar evin içine sinerdi. Tam da bu zamanda annem ve komşuları da salça yapmaya başlardı. İşte domatesten nefret etmeye bu dönemde başladım... Uzunca bir süre çiğ domates yiyemedim. Oğlumu büyütürken sırf ona kötü örnek olmamak için alışmaya çalıştım. Şimdi artık çok bayılmasam da yiyorum. Elbette yararlarını biliyor ve mevsiminde tüketmeye çalışıyorum. Mevsimi dışında ise kuru domatesi tercih ediyorum. Kahvaltı için size kuru domatesle yapılmış bir lezzet önereceğim, isterseniz meze olarak da kullanabilirsiniz. Bir paket kuru domates, kekik, zeytinyağı, pul biber 2 diş sarımsak... Kuru domatesi tencereye koyup üzerine sıcak su dükün ve yaklaşık 20 dakika kaynatıp altını kapatın.10- 15 dakika da böyle bekledikten sonra suyunu süzüp bir süre süzgeçte kurumasını bekleyin. Sonra küçük parçalar halinde doğrayın. Sonra hepsini bir cam kaba koyun. Üzerine rendelenmiş iki diş sarımsak, zeytinyağı, iki tutam kekik, biraz pul biber ekleyip çatalla karıştırın...Ağzını kapatıp buz dolabına kaldırın. Özellikle bir gece bekledikte sonra çok daha lezzetli oluyor. Sabah kahvaltıda bir tabağa koyup üzerine biraz daha zeytinyağı gezdirirseniz muhteşem olur. İsterseniz dövülmüş ceviz de ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder